Nasz zespół


Projektując nasze usługi skupiamy się na indywidualnym podejściu do każdego klienta. Uzgadniamy parametry usług, sposób realizacji oraz terminy. Współpracujemy z wieloma specjalistami z zakresu zarządzania strategicznego, wprowadzania innowacji i zmian, zarządzania personelem oraz wdrażania systemów zarządzania jakością. Kompetencje naszych ekspertów są potwierdzone wieloletnim doświadczeniem oraz zrealizowanymi projektami czy szkoleniami.


Piotr Jaszczak – dyrektor

Praktyk biznesu, trener, wykładowca, społecznik

Menadżer z blisko trzydziestoletnim doświadczeniem zawodowym, specjalista w dziedzinie zarządzania jakością, projektami, zmianą i procesami. Będąc nauczycielem akademickim współpracuje z poznańskimi uczelniami – swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się z młodym pokoleniem.

Doświadczenie zawodowe w pigułce:

    • Blisko 28 lat pracy w biznesie na stanowiskach menadżerskich – Kierownik Serwisu, Dyrektor Działu Serwisu, Dyrektor ds. Usług Wsparcia i Projektów IT,
    • Ponad 25 lat pracy jako Project Manager,
    • Autor wielu procesów i procedur wykonawczych – wynikających m. in. z wytycznych norm ISO 9001 i ISO 20000 oraz zarządzanych projektów,
    • Blisko 15 lat praktyki związanej z prowadzeniem szkoleń, wykładów, ćwiczeń i warsztatów,
    • Ponad 40 dużych (o zasięgu ogólnopolskim) projektów wdrożeniowych związanych z technologią informatyczną – kierownik projektów,
    • Ponad 130 podwładnych pracowników na terenie całego kraju,
    • Ponad 6 lat pracy społecznej na rzecz jednego z poznańskich towarzystw muzycznych.
    • Wieloletni wykładowca akademicki, promotor prac inżynierskich i licencjackich.

Więcej o doświadczeniu zawodowym – dla wytrwałych…


Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołem ludzkim, usługami serwisowymi i wdrożeniowymi oraz zaawansowanymi projektami teleinformatycznymi. Od 01 lutego 1993 roku, przez blisko 28 lat, był związany z poznańską spółką informatyczną TALEX SA. Od roku 1997, będąc kierownikiem serwisu, zarządzał zespołem odpowiedzialnym za obsługę informatyczną klientów spółki. W lutym 2000 roku, zarząd powierzył mu stanowisko dyrektora działu serwisu. Zbudował sieć oddziałów na terenie Polski (14 lokalizacji). Stworzył strukturę organizacyjną działu, pozwalającą na obsługę klientów spółki przy założonych parametrach operacyjnych i zgodnie z ich oczekiwaniami. Mając do pomocy kilku kierowników zespołów, w szczycie zarządzał działem liczącym ponad 130 osób. W ramach wykonywanych obowiązków był również odpowiedzialny za opracowywanie procesów i procedur wykonawczych. Prowadził także negocjacje merytoryczne i biznesowe, opracowywał odpowiedzi na zapytania ofertowe oraz umowy pomiędzy spółką i jej klientami.

W lutym 2012 zostało mu powierzone stanowisko dyrektora ds. usług wsparcia i projektów IT w Biurze Projektów, które pełnił przez ponad osiem lat. Był również odpowiedzialny za wdrożenie nowych procesów obsługi klientów Spółki. W oparciu o zalecenia wynikające z normy ISO 20000 i metodyki ITIL, przyczynił się do zwiększenia efektywności, jakości i konkurencyjności świadczonych usług. Jego działania pozwoliły spółce uzyskać w czerwcu 2012 roku certyfikacji systemu zarządzania usługami IT, bazującego na wytycznych normy ISO 20000:2005. W lutym 2013 doprowadził do pozytywnego przejścia pierwszego audytu sprawdzającego w zakresie certyfikowanych usług. W lipcu 2014 roku doprowadził do rozszerzenia zakresu certyfikacji o usługi świadczone w modelu ITaaS (Information Technology as a Service). Do samego końca współpracy pełnił również funkcję Pełnomocnika Zarządu ds. Normy ISO 20000. Z ramienia zarządu spółki był odpowiedzialny za wszelkie działania wynikające z przyjętych założeń i wdrożonych procesów operacyjnych. W roku 2005 był również zaangażowany we wdrożenie systemu zarządzania jakością na bazie normy ISO 9001, projektując najważniejsze procesy obsługi klientów Spółki. Był również autorem Planów Ciągłości Działania dla realizowanych usług i będących odpowiedzią na wytyczne wynikające z normy ISO 27001.

Przez cały okres zatrudnienia był również odpowiedzialny za prowadzenie zaawansowanych projektów informatycznych. Zarządzał wieloma projektami IT, zarówno dla sektora finansowego, jak i publicznego. Prowadził projekty między innymi dla Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK SA, Credit Agricole, Banku Gliwickiego, ING BŚK, Kredyt Banku, Citi Banku, PKO BP SA, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego czy Ministerstwa Edukacji Narodowej. Wszystkie zakończyły się w terminie i zgodnie z założeniami – zarówno jakościowymi, jak i finansowymi.

Jest osobą mocno angażującą się w pracę, szybko uczącą się, sumiennie i odpowiedzialnie wywiązującą się z powierzonych zadań. Jest komunikatywny, łatwo nawiązuje właściwe relacje zarówno ze współpracownikami, jak i z klientami. Potrafi efektywnie działać w stresie, szybko podejmować istotne decyzje i rozwiązywać na bieżąco pojawiające się problemy. Jest otwarty na nowe wyzwania i doświadczenia. Potrafi w sposób uporządkowany i jednocześnie ciekawy prowadzić prezentacje – związane z projektami, spotkaniami biznesowymi czy omawiającymi konkretne założenia realizacyjne.

Posiada doświadczenie w realizacji szkoleń i zajęć dydaktycznych. W okresie od października 2011 do czerwca 2018 roku współpracował z Europejską Wyższą Szkołą Biznesu w Poznaniu (dawniej: Poznańską Wyższą Szkołą Biznesu), w której prowadził wykłady i ćwiczenia z następujących przedmiotów: Zarządzanie Projektami, Zarządzanie Zmianą, Systemy Informatyczne w Logistyce, Technologia Informacyjna i Wspomaganie Informatyczne Działalności Małej Firmy. W roku akademickim 2013/2014 został wyróżniony przez studentów tytułem „Najlepszy Wykładowca PWSB” zajmując drugie miejsce. Od 2014 roku prowadził również zajęcia w ramach studiów MBA, nakierowanych m. in. na praktyczny aspekt wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych w zarządzaniu małym i średnim przedsiębiorstwem. Był także recenzentem prac dyplomowych słuchaczy tych studiów. W ramach współpracy z uczelnią, prowadził także kursy tematyczne dla współpracujących z nią firm, np. z Zarządzania Projektami dla Herbapol Poznań. Od października 2018 roku nawiązał współpracę z Collegium Da Vinci, w której, jako wykładowca-praktyk, prowadzi wykłady i ćwiczenia dla studentów kierunku informatyki i zarządzania kreatywnego z zakresu organizacji pracy, komunikacji, zarządzania projektami, zarządzania zmianą i procesami. W ramach współpracy z CDV jest promotorem prac inżynierskich i licencjackich. Jest również członkiem Prezydium Rady Pracodawców CDV, którego zadaniem jest m. in. współpraca z uczelnią w zakresie rozwoju, bieżących konsultacji, opiniowania nowych kierunków i specjalizacji.

Od lutego 2019 roku współpracuje z Fundacją Edukacji Prawnej. Dla jej klientów przeprowadził i prowadzi szkolenia z zarządzania projektami, procesami i jakością oraz z obsługi i zastosowań pakietu MS Excel w działalności biznesowej. Jako Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością Usług opracował dokumentację i wdrożył system zarządzania jakością usług oparty na wytycznych normy ISO 9001:2015. Pozwoliło to w sierpniu 2019 roku uzyskać Fundacji Edukacji Prawnej certyfikat jakości w zakresie organizacji pozaszkolnych usług edukacyjnych w formie szkoleń, kursów i doradztwa.

W roku 2012 był współpomysłodawcą i współzałożycielem Towarzystwa im. Tadeusza Szeligowskiego w Poznaniu. Od roku 2014 do 2017 pełnił w nim funkcję wiceprezesa. Do jego obowiązków należało między innymi opracowywanie dokumentacji związanej z działalnością Towarzystwa, wniosków (np. o powołanie przy Poznańskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I st. nr 2 im. Tadeusza Szeligowskiego szkoły II stopnia), prezentacji czy utrzymywanie i administrowanie strony internetowej. Z ramienia Towarzystwa był również organizatorem dwóch edycji Letnich Warsztatów Muzycznych dla uczniów i absolwentów POSM I st. nr 2.